Verzendbeleid

GEEN VERZENDKOSTEN

Bij Explore Plus nemen wij de volledige verantwoordelijkheid voor de verzendkosten van uw bestelling als u in Nederland of België woont. Dan worden onze producten 100% gratis bij u thuisbezorgd. Woont u buiten Nederland of België, dan worden er verzendkosten in rekening gebracht. Wij werken samen met de pakketdiensten PostNL en DHL, waardoor al onze producten via één van deze twee verzendpartners worden verzonden. Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u zo snel mogelijk uw track & trace-informatie waarmee u uw bestelling kunt volgen.

MILIEUVRIENDELIJK

Wij zijn van mening dat u niet extra hoeft te betalen voor uw verzendkosten. Om dit te bereiken worden sommige producten rechtstreeks vanuit de leverancier of het secundaire magazijn naar uw adres verzonden. Hierdoor kunnen wij aanzienlijk besparen op opslag-, transport- en verpakkingskosten en kunnen wij u de producten tegen een redelijke prijs aanbieden. Zo verminderen we de CO2-uitstoot en voorkomen we verspilling van grote voorraden.

VERZENDTIJD

Wij verwerken alle bestellingen binnen 24 uur van maandag tot en met vrijdag. Zodra uw bestelling is verzonden, kan het ongeveer 3-5 werkdagen duren voordat uw bestelling arriveert. 

Houd er echter rekening mee dat bij extreme drukte de verwerking en verzending mogelijk langer kunnen duren dan gebruikelijk. We doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren, maar kunnen de genoemde levertijd in uitzonderlijke gevallen niet garanderen. Wij vragen hiervoor uw begrip!

BESTELLING ANNULEREN

Het is mogelijk om uw bestelling te annuleren binnen 24 uur na het plaatsen van uw bestelling. Na deze 24 uur is annuleren helaas niet meer mogelijk. Dit is omdat de bestelling dan al te ver in het verwerkingsproces zit en ons team er al mee aan de slag is gegaan en we de bestelling vaak niet meer terug kunnen halen. 

NIETS ONTVANGEN?

Als de bestelling tijdens het transport verloren gaat of als de koper beweert de bestelling niet te hebben ontvangen (zelfs als dit wordt weerspiegeld in de trackinginformatie), wordt er een onderzoeksprocedure gestart bij de vervoerder. Om de klanttevredenheid hoog te houden, zorgen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing voor de klant. Meestal wachten wij eerst deze onderzoeksprocedure af en wordt er dan een nieuw product opgestuurd of wordt het aankoopbedrag teruggestort. Zowel wij als de klant moeten volledige medewerking verlenen aan de vervoerder.